TV Media

Treatment of hair loss using stem cells – علاج تساقط الشعر بتقنية الخلايا الجذعية

#أخبار_الآن | #دبي – #الامارات العربية المتحدة – (غرفة الاخبار )

يعد الشعر أحد أهم علامات #الصحة و #الجمال، وتربط العديد من الدراسات بينه وبين #الثقة_بالنفس والتقدم الوظيفي والمهني.

ولا يوجد من ينكر حقيقة أن فقدان الشعر أو تلفه وتقصفه قد يسبب الاكتئاب بالنسبة للكثيرين. إنها حقيقة لا يمكن الهرب منها … فهل من حل؟

مازال في جعبة التقنيات الحديثة العديد من الحلول التي يمكن أن تقدمها لك، وأحد أهم هذه الحلول هو علاج الشعر بالخلايا الجذعية لنخاع العظم .. فكيف تعمل هذه التقنية و إلى اي مدى هي فعالة؟

معنا في الاستوديو د. سلاف آشتي اختصاصية الجلد والتجميل للحديث عن الموضوع معالجة تساقط الشعر بعوامل النمو المستمدة من الخلايا الجذعية لنقي العظم.

Alaan_News:

Hair is one of the most important signs of health and beauty, and many studies link it to self-confidence and career progression.

There is no denying the fact that hair loss or damage and bombardment can cause depression for many. It is a fact that can not be escaped … Is it a solution?

There are many solutions that can be offered to you. One of the most important solutions is the treatment of stem cell hair for the bone marrow. How does this technique work and to what extent is it effective?

With us in the studio d. Slave Ashti Skin and Beauty Specialist to discuss hair loss treatment with growth factors derived from bone marrow stem cells

Causes of acne and treatment methods – أسباب ظهور حب الشباب وطرق علاجه

أثبت الدّراسات الطبيّة أنّ حبّ الشباب يعدّ المشكلة الصحيّة الأولى التي يعاني منها معظم طلاب المدارس الثانويّة، ممّا يؤثّر على حالتهم النفسيّة، ويزيد من قلقهم وتوتّرهم، ويؤثّر بالتّالي على تحصيلهم الدّراسي،وثقتهم بأنفسهم ونصح الأطباء بالابتعاد عن المسببات التي قد تؤدّي إلى ظهور حبّ الشّباب. حب الشباب هو إحدى الالتهابات المزمنة التي تصيب البشرة. ويتميز بظهور البثور أو الرؤوس السوداء أو الرؤوس البيضاء، وعادة ما يصيب الوجه، الرقبة، منطقة الصدر، الظهر والمناطق العليا من الذراعين. قد تختلف حدة حب الشباب بحسب نوع البشرة. كما أنه لا يختص بمرحلة عمرية معينة. فكما يعاني منه المراهقون، يعاني العديد من البالغين أيضًا من حب الشباب. وهناك بعض العادات المسببه لظهور حب الشباب : اولا :استعمال مستحضرات التنظيف القاسيه والتي تحتوي على نسبة عاليه من الكحول وكذلك الإفراط في تجفيف البشرة الدهنية بعد غسلها مما يؤدي إلى زيادة إفرازاتها وظهور حب الشباب ثانيا :التوتروالحاله النفسيه تلعب دوراً في التسبب بظهور حب الشباب كونه يؤدي إلى زيادة الهرمونات المسببة لهذه المشكلة. ثالثا : الماكياج الذي يحتوي على مواد مسببة لحب الشباب مثل الزيوت المعدنيه كونها تهيّج البشرة وتؤدي إلى تفاقم مشكلة حب الشباب وأيضا عدم تنظيف أدوات الماكياج لإحتوائها على الكثير من البكتيريا وبقايا خلايا الجلد الميتة التي تؤدي إلى تفاقم هذه المشكلة. استعمال بعض منتجات التّجميل الغير النّظيفة، مثل تلك التي توضع للتّجربة في متاجر بيع المكياج. رابعا :. عدم تغيير المناشف بشكل يومي يؤدي إانتشار الجراثيم على البشره . خامسا : استخدام منتجات العناية بالشعر أو البشرة الزيتية تؤدي لظهور حب الشباب. سادسا :رشّ العطور في المناطق القريبة من #الوجه:ولذلك يُنصح برش العطر على المعصم ومن ثمّ مسحه على #العنق ومنطقة أعلى الصدر. سابعا : الإفراط في تناول المأكولات الدّسمة، والشّوكولاتة، والمشروبات الغازيّة.

Medical studies have shown that acne is the first health problem suffered by most high school students, which affects their mental state, increases their anxiety and stress, and thus affects their academic achievement, self confidence and advises doctors to stay away from causes that may lead to acne. Acne is a chronic inflammation of the skin. It is characterized by the appearance of pimples, blackheads or whiteheads, and usually affects the face, neck, chest area, back and upper arms. Acne severity may vary depending on skin type. It is also not specific to a particular age. Like teenagers, many adults also suffer from acne. There are some habits that cause the emergence of acne: First: the use of harsh cleaning products, which contain a high proportion of alcohol as well as excessive drying of oily skin after washing, which leads to increased secretions and the emergence of acne Second: Tension and mental state play a role in causing the emergence of acne being lead To increase the hormones that cause this problem. Third: Make-up containing acne-causing substances such as mineral oils as it irritates the skin and aggravate the problem of acne and also not to clean the makeup tools to contain a lot of bacteria and remnants of dead skin cells that exacerbate this problem. Use of some non-clean beauty products, such as those that are put up for testing at makeup shops. Fourthly :. Do not change the towels on a daily basis causes the spread of germs on the skin. Fifth: The use of hair care products or oily skin lead to the emergence of acne. Sixth: Spray perfumes in areas near the face #: Therefore it is recommended to spray the fragrance on the wrist and then wipe it on the neck # and area of ​​the upper chest. Seventh: overeating fatty foods, chocolates, and soft drinks.