The WISC-IV (Wechsler Intelligence Scale for Children- Fourth Edition)

The WISC-IV (Wechsler Intelligence Scale for Children- Fourth Edition) is an individually administered clinical instrument for assessing cognitive ability of children between the ages of 6 years through to 16 years 11 months. The test provides subtest and composite scores which represent intellectual functioning in specific cognitive domains as well as a composite score which represents general intellectual ability. The WISC-IV takes from 1 1/z to 2 hours to complete.

The report and scoring of results takes a qualified psychologist from 4 to 8 hours to complete.

WHY MIGHT A TEACHER RECOMMEND A WISC REPORT?

A classroom teacher may recommend a WISC if there are inconsistencies in a child’s performance or a child is struggling to comprehend grade appropriate tasks. The WISC assesses a student’s learning, potential and ability.

KEY BENEFITS OF A WISC ASSESSMENT

The main benefits include:

  • Early identification of reading learning issues;
  • Useful in identifying learning disabilities;
  • Understanding of an individual’s learning profile;
  • Identification of gifted children;
  • The assessment also helps Schools make appropriate; accommodations and develop learning plans for individual students;
  • The ability to determine learning processes, which include both strengths and weaknesses and the impact that they might have on individual student performance.

Laser Treatment

Best laser Treatment in Abu Dhabi, Dubai and Sharjha

At Canadian medical center we have most advanced, latest and modern laser hair removal techniques. Looking for innovative laser techniques? You are at the right place.
Laser hair removal techniques we are offering are 100% safe to use to every skin type. Call us today or leave us a message for discounts and offers for laser hair removal in Dubai and Abu Dhabi.

We have certified and experienced laser technicians and doctors all our UAE, and we can offer the best laser treatment for hair removaltattoo removal, removal of dark spots and pigmentation and removal of unwanted brown spots such as moles.
Laser Hair Removal

has gained its popularity due to its effectiveness, convenience, minimal side effects, almost non-invasive, painless and produces long-term results compared to traditional hair removal techniques such as shaving, plucking and waxing.

The number of sessions required depends on the patient. The patient’s skin type, skin color, type of hair, hair color. Generally, patients would need a minimum of seven sessions depending on the coarseness of the hair and the color of the skin. Also, the main reason of the growth of hair if it is a medical condition such as hirsutism may require more sessions. Medical conditions or patients under medications that causes more hair to grow may require more sessions. Coarse dark hair on white skin is the easiest to treat.

The period in between sessions that is highly recommended is 3-8 weeks depending upon what is the treatment area. The safest would be six weeks, as hair growth cycle must be completed before the next hair removal session. During this time before the next session, the hair would be allowed to grow and the effect of the treatment is that hair would fall off by its own without any efforts from the patient.
Are there risks, side effects and is it painful? The worse side effects would be swelling, itchiness and redness around the treated area that would last for a maximum of 3 days. While being treated the feeling is similar to snapping rubber bands on the skin. Depending on the pain tolerance of the patient, anesthesia is available at Canadian Medical Center such as cream that is applied half an hour before the session starts. The risks are minimal depends on the machine used and the skill level of the laser technician. Check out our highly trained technicians to assure safety and security.

Our Laser Hair removal machines

 Q Switched Laser

Q Switched Laser is the application of specialized laser energy to improve skin texture, reduce wide pores, acne treatment, skin rejuvenation, brightens pigmentation and dark areas. It is also used to bleach the unwanted body hair and erases tattoos.

      • Long-term results
      • No downtime
      • Safe for most skin types
      • Enhances skin tone
      • Comfortable procedure
      • No messy creams

 

How Q Switched works?

Tiny laser energy pulses with pigments are released every billionths of a second deep into the skin. It is naturally absorbed by the skin and is also naturally disposed by the body. This process removes 75 – 100% dark color of a spot in one single session. The patient will feel tiny hot dots but this discomfort can be avoided by using topical anesthesia (especially for tattoo removal).

      • What is Q Switched used for?
      • Tattoo removal
      • Hair removal
      • Removal of dark spots and pigmentation
      • Removal of unwanted brown spots such as moles

 Fractional Laser

This technique of laser used to improve the appearance of the skin and treat facial and body flaws.
It requires less recovering time compared to other ablative lasers.

      • It can also cure:
      • Rejuvenation
      • Burn & acne scars
      • Wide or large pores
      • Pigmentation such as freckles and melisma
      • Laser for pigmented lesions and skin rejuvenation
      • Laser Hair Bleaching
      • Laser Tattoo removal
      • Laser vascular treatment
      • Fractional laser – See above how it works.

Try any of our laser hair removal techniques book an appointment today with one of our certified laser technicians or call us.

Gentle Pro Series

نظرة عامة عن وسائل الحماية من الضوء

كتابة: إفغينيا شيلمبا

طبيبة مختصة بالأمراض الجلدية، المركز الكندي الطبي

 

من المعروف أن أشعة الشمس تحمل أثارًا سلبية حادة وطويلة الأجل، من بينها الشيخوخة الضوئية وسرطان الجلد. وقد شهدت مواقع التواصل الاجتماعي نقاشًا واسعًا حول الآثار السلبية لحمامات الشمس، خاصةً إن هناك الكثير من الناس الذين لا يشعرون بالارتياح في ظل وجود مجموعة كبيرة ومختلفة من منتجات الوقاية من الشمس ولا يعرفون كيفية الاختيار من بينها.
لذا لنلق نظرة على بعض الطرق التقليدية والحديثة لحماية البشرة من الأشعة فوق البنفسجية، كما سنطرح بعض النصائح التي من شأنها أن تساعد على الامتثال لتقنيات الحماية من الشمس.
تعتمد الحماية من الضوء على مجموعة معقدة من الإجراءات.
أولًا وقبل كل شيء، لابد من تغطية الجسم بملابس وقبعات من نوعٍ خاص، ولا سيما في الأوقات التي تحتد بها أشعة الشمس (من 11 صباحًا إلى 3 عصرًا)، ومن ثم عند اختيار الثياب المعرضة للشمس، لابد من الانتباه إلى تصنيف عامل الحماية من الأشعة فوق البنفسجية (UPF)، وهو ما يعادل عامل الحماية من الشمس. وكلما ارتفع تصنيف عامل الحماية من الأشعة فوق البنفسجية، زادت قدرة الثوب على حماية بشرتك منها. ويتراوح تصنيف عامل الحماية لدى الثياب القادرة على حمايتك من الأشعة فوق البنفسجية ما بين 15 (جيد) إلى +50 (ممتاز). وبالنسبة لي، عند التعرض للشمس، عادة ما أحرص على ارتداء قميص دنيم منسوج بكثافة، وكذلك قبعة منسوجة بكثافة على ألا يقل قياس حوافها عن 7 سم لتوفر للوجه ظلًا كافيًا.
وبالإضافة إلى القبعات الكبيرة والواقية من الضوء، فإن النظارات الشمسية تعمل أيضًا على حماية العينين والجفنين من الأشعة فوق البنفسجية، مما يحول دون تطور العديد من أمراض العين. فيما يجب ارتداء النظارات بحيث تكون عدساتها على مقربة من الوجه لكن لا تلامس الجفنين، وأن تعانق الصدغين، وأن يكون لها أذرع عريضة. والعدسات الداكنة لا تحميك بالضرورة من الأشعة فوق البنفسجية بقدر أكبر، بل إنها قد تؤدي إلى اتساع الحدقة مما يتيح مرور موجات غير مرشحة من الأشعة فوق البنفسجية والضوء المرئي إلى الشبكية. أما العدسات البرتقالية والصفراء، فإنها الأفضل من حيث قدرتها على الحماية من الأشعة فوق البنفسجية والأشعة المرئية، فيما إن العدسات الزرقاء والأرجوانية لا تمنح حماية كافية.
ثانيًا، مستحضرات الوقاية من الشمس، وهي الطريقة الأكثر شيوعًا. وتتكون أغلب مستحضرات الوقاية من الشمس التي نعرفها اليوم من كيماويات عضوية لامتصاص الأشعة فوق البنفسجية (مثل باديمات، أوكسيبنزون) وكيماويات غير عضوية لترشيح الأشعة فوق البنفسجية وعكسها كالمرآة (مثل ثاني أكسيد التيتانيوم، أكسيد الزنك)، وجزيئات أكثر حداثة لامتصاص الأشعة فوق البنفسجية وعكسها (مثل بارسول، تينوسورب، أوفينول).
لسوء الحظ، عادة ما يبدي المستخدمون مقاومة كبيرة فيما يتعلق باستخدام هذه المنتجات ضمن الروتين اليومي للرعاية بالبشرة. طبقًا لبعض التعليقات التي نتلقاها من المرضى، فإن مستحضرات الوقاية من الشمس “تتسبب في ظهور البثور، وتجعل البشرة تبدو دهنية ولامعة، كما إنها تحول دون وضع منتجات التجميل بسلاسة”. ولكني مع ذلك أصر على استخدام مستحضرات الوقاية من الشمس يوميًا، لأنها من أهم الأدوات التي يمكن الاعتماد عليها لمقاومة علامات تقدم العمر.
سأذكر فيما يلي بعض النصائح حول كيفية استخدام مستحضرات الوقاية من الشمس في روتين حياتك اليومية.
يُنصح باستخدام كريم الوقاية من الشمس في البداية، فهناك الكثير من الأنواع التي قد تعمل باعتبارها أساسًا رائعًا لمستحضرات التجميل، وينبغي أيضًا وضع منتجات العناية بالبشرة على طبقات، مع تخصيص كل الوقت اللازم لك.
ويوصى بصفة عامة باستخدام 2 ملليغرام من واقي الشمس على كل سم مربع من البشرة المعرضة للشمس، أي يوضع ما يعادل ملعقة صغيرة (ليس أقل من ذلك) على البشرة والعنق وحول العين. كما يوضع واقي الشمس باعتباره دواء، لذا ينبغي ألا يُخلط بأي منتجات أخرى كالمرطبات أو كريم الأساس. ولا تنخدعي بأن منتجات كريم الأساس أو كريم بي بي أو بودرة الوجه المحتوية على عامل الحماية من الشمس قد تمنحك الحماية التي تحتاجينها من الشمس، بل يمكن استخدام هذه المنتجات إلى جانب واق الشمس. ويُنصح أيضًا باستخدام واق شمس ملون، ثم يمكنك وضع مرطب ملون أو كريم بي بي عليه.
هناك سؤال شائع آخر: كم يجب أن تكون نسبة عامل الحماية من الشمس في المستحضر الذي أستخدمه؟ يُنصح بصفة عامة باستخدام مستحضر لا تقل نسبة عامل الحماية من الشمس به عن 30. وهل هذا يعني أن المستحضر الذي يحتوي على عامل الحماية من الشمس بنسبة 60 يقدم حماية مضاعفة أو يستمر لضعف المدة الزمنية؟ لا، لأن عامل الحماية من الشمس البالغ 30 يحمي بشرتك من الأشعة فوق البنفسجية بنسبة حوالي 97 وذلك عند وضعه بالمقدار المناسب. أما ما يزيد عن ذلك، فلن يُحدِّث إلا فارقًا ضئيلًا (حوالي 98% مع عامل الحماية 50، وأقل من 99% مع عامل الحماية 75).


ولا يوجد واق شمس يمكنه أن يمنع وصول أشعة الشمس بنسبة 100%. لكن لحسن الحظ، توصل الباحثون إلى مكمل طبيعي يمكن تناوله عن طريق الفم ليكون إجراءً إضافيًا ينبغي اتباعه لحماية البشرة من الآثار السلبية الناتجة عن التعرض للشمس. يعد بوليبوديوم ليوكتوموس أحد فصائل السراخس التي تنمو في أمريكا الجنوبية، وقد أشارت الدلائل بأن تناول كبسولات من هذا المستحضر مرتين في اليوم يمكنه أن يمنح وقاية فعالة ضد الأشعة فوق البنفسجية. ويُعزى الفضل في هذه الفوائد إلى احتوائه على مضادات الأكسدة القوية ومن بينها أحماض الكوماريك والفانيل والكافيك والفيروليك التي تخفف الضرر الذي يصيب الحمض النووي بفعل أشعة الشمس.
ويمكن وضع مضادات الأكسدة مباشرةً على الجلد. وفي عيادتنا، نقدم مجموعة واسعة من الإجراءات من بينها الميزوثيرابي وتنشيط خلايا الجلد والتي تغذي الطبقات العميقة من بشرتك بمركبات من الفيتامينات والخلاصات النباتية والأحماض الأمينية، ومن ثم فإنها تعمل على تأخير عملية الشيخوخة الضوئية. ويمكن أيضًا التخلص من حالة فرط التصبغ باستخدام وسائل التقشير وتقنيات الليزر.

Overview of photoprotection methods

Author:  Evgeniya Shelemba, Dermatologist M.D.,

Canadian Medical Center

It is a well-known fact, that sunlight causes acute and long-term adverse effects, including photoaging and skin cancer. The side effects of sunbathing have been so widely discussed in social media, that many people start feeling uncomfortable in the sun while being lost in a vast variety of sun protective products.
So, let’s overview some traditional as well as newest methods of skin protection from UV radiation and go over some tips to optimize compliance with sun protection techniques.
Photoprotection should be a complex set of measures.
First and most important, is to cover up your skin with special clothes and hats, especially during hours when sun is most strong (from 11 to 15 p.m.) When choosing your sun wardrobe, you should pay attention to the UPF (Ultraviolet Protection Factor) rating, which is like SPF. The higher the UPF number, the greater degree of UV protection a garment offers. Clothing that does the best job carries UPF rating from 15 (good) to 50+ (excellent). When I go out in the sun, I usually wear a denim shirt from a densely woven fabric and a densely woven hat with a brim which is at least 7 cm wide to provide a proper shading for my face.
In addition to wide‐brimmed hats and photoprotective clothing, sunglasses also protect eyes and eyelids from UV light, preventing the development of various ocular disorders. Sunglass lenses should fit close to the face, not touch the eyelashes, hug the temples, and merge into broad temple arms. Darker lenses do not necessarily filter more UV light and can trigger pupillary dilation which allows unfiltered wavelengths of UV and visible light to reach the retina. Orange and yellow lenses provide the best protection from both UV and visible light, with blue and purple lenses providing insufficient protection.
Second and most common way of sun protection are sunscreen creams. Today, most sunscreens are composed of combinations of organic chemicals to absorb UV light (padimate, oxybenzone), inorganic chemicals to filter and reflect UV light as a mirror (titanium dioxide, zinc oxide), and newer organic particles to both absorb and reflect UV light (Parsol, Tinosorb, Uvinul).
Unfortunately, these products cause most resistance to use in everyday skincare routine, because, according to some feedbacks from patients, SPF creams “cause breakouts, make skin greasy, shiny and don’t let make up apply smoothly”. Still, I insist on using sunscreens on a daily basis, because they are one of the most important antiaging tools.
Here are some tips on how to make sunscreens work in your everyday life. Use sunblock cream as a primer – some of them can be a great base for makeup. Apply your skincare products in layers and take your time.
General recommendation is to use 2 mg of sun protection cream per squared cm of sun-exposed skin. It is approximately a teaspoon (not less!) of a product that should be spread over your face, neck and around eyes. Apply sunblock as a medicine – don’t mix it with other products, such as moisturizer or foundation and don’t be misguided that foundation, BB cream or powder with SPF will provide you with a proper sun protection – these products can be used additionally to sunblock. And it is better to use a tinted sunscreen, then to rely on tinted moisturizer or BB cream as on a sunscreen.

One more common question: cream with which SPF should I use? It is generally recommended to use SPF that generally carries an SPF of at least 30. So does that mean that SPF 60 is twice as protective or lasts twice as long? No, because an SPF of 30, when applied in the appropriate amount, will block out around 97% of the UVB rays from the sun and as you go up from there, you see a very small difference (about 98% with SPF 50 and still under 99% with SPF 75).
There is no way to block out 100% of sun rays with sunscreen, but luckily, researchers have come up with a natural oral supplement that can be an additional measure for protecting skin from the harmful effects of sun exposure. Polypodium leucotomas is a South American species of fern and growing evidence indicates that oral administration of P. leucotomos extract in capsules twice daily can provide effective protection against solar UV radiation. These beneficial effects have been attributed to potent antioxidants, such as coumaric, vanillic, caffeic and ferulic acids that decrease damage by DNA by sunlight.
Antioxidants can be applied directly to the skin. In our clinic, we offer a wide range of procedures, such as mesotherapy and biorevitalisation, which is putting complexes of vitamins, plant extracts, amino acids in the deeper layers of skin, to slow down the photo ageing. And the existing hyperpigmentation can be removed with peelings and laser technologies.

skin care tips

ست نصائح للعناية بالبشرة والأساليب الصحيحة لمقاومة علامات تقدم البشرة في السن

كيف تكون العناية بالبشرة مهمة للنساء والرجال معاً؟ تعد البشرة العضو الأكبر الذي يغطي الجسم بالكامل لحماية أعضاء الجسم الداخلية من الإصابة بعدوى. ولذلك يكون من الضروري العناية جيداً بالبشرة، فالبشرة الصحية تكسب مظهراً وشعوراً أكثر شباباً، وهو ما يؤثر على رفاهية الشخص ويعزز الصحة الجيدة.

ست نصائح من الخبراء للعناية بالبشرة

تساعد العناية الجيدة بالبشرة في تعزيز صحة الإنسان، لذلك نقدم لكم ست نصائح رئيسية من الخبراء لنظام العناية بالبشرة:

  • الالتزام بهذا النظام اليومي للعناية بالبشرة: غسول الوجه وتونر وسيروم ومرطب. يعد السيروم مستحضراً رائعاً يجعل البشرة ناعمة ومرنة، في حين يعمل المرطب على حبس جميع هذه العناصر داخل البشرة للاستفادة منها.
  • في بلد قاحل وجاف مثل الإمارات يكون من الضروري استخدام مستحضر واقي من أشعة الشمس لحماية البشرة، إذ يمكن أن تنفذ الأشعة فوق البنفسجية الطويلة الموجة (UVA) من خلال النوافذ مثلما تكون داخل السيارة، كما تصدر مصابيح الفلورسنت نسب منخفضة منها. لذلك يكون من الأفضل استبدال مستحضر الترطيب صباحاً بكريم للحماية من أشعة الشمس، على أن يحتوي على عناصر مرطبة لتجنب جفاف البشرة أثناء النهار. وتستخدم مستحضرات الترطيب ليلاً.
  • تظهر علامات تقدم البشرة في السن بشكلٍ أكثر وضوحاً في اليدين، لذلك يجب دائماً الاحتفاظ بكريم لليدين في حقيبتك لاستخدامه بعد غسل اليدين تحديداً.
  • لا تنسِ ترطيب شفتيكِ وحمايتها، لذلك احتفظي دائماً ببلسم ترطيب الشفاه ومستحضرات ترطيب لتتمتعي بشفتين تتميزان بالنعومة والمرونة.
  • دائماً ما تظهر علامات تقدم البشرة في السن واضحة في منطقة العينين، وللتغلب على هذه المشكلة يمكنك استخدام سيروم لمنطقة العينين والذي يتميز بتأثير مثل تأثير المكواة في فرد الثنايات في الملابس. ضعي السيروم بحركات رأسية ثم أفقية، أما في منطقة أسفل العينين قومي بشد البشرة وضعي السيروم في حركات متعرجة.
  • التزمي بقاعدة 8-8 للترطيب والراحة عن طريق شرب 8 أكواب على الأقل من الماء والنوم لمدة 8 ساعات ليلاً.

 ولكن اليوم بعد أن أصبحت الجذور الحرة موجودة في كل مكان وفي ظل المشكلات المتعلقة بطبقة الأوزون، لا يكون النظام الأساسي للعناية بالبشرة كافياً، بل يجب دعمه بالعلم والتقنية.

علم التجميل هو ممارسة متخصصة للعناية بجمال البشرة والشعر والوجه بواسطة طبيب تجميل أو أخصائي معتمد للعناية بالبشرة.

أساليب وإجراءات مقاومة علامات تقدم البشرة في السن

تُقدَّم خدمات طب الجلدية التجميلي في الكثير من المستشفيات والعيادات في أبوظبي ودبي والشارقة. وتتطلب إجراءات مقاومة علامات تقدم البشرة في السن العناية المستمرة والزيارات المنتظمة للحصول على أقصى فائدة من طب الجلدية التجميلي، لذلك احرصي على إيجاد طبيب جلدية في مكان قريب ليكون من السهل عليكِ زيارته بانتظام.

cosmetics doctor dubai

فيما يلي بعض الإجراءات التي تتخذ لمقاومة علامات تقدم البشرة في السن والتي يمكن أن تدعم الأنظمة الروتينية للعناية

بالبشرة وتساهم في تأخير ظهور هذه العلامات:

 البوتوكس™ والفيلر – البوتوكس™ هو عقار يتم حقنه إلى داخل البشرة ليساهم في تقليل التجاعيد الدقيقة وشد أجزاء من الوجه مثل الحاجبين والعينين ومنطقة الرقبة، والفيلر أيضاً هو عقار يتم حقنه إلى داخل البشرة للحصول على بشرة ناعمة وملساء وإزالة الندبات الظاهرة. يساعد الفيلر في إعطاء منطقة العينين والأنف والرقبة والذقن والشفتين مظهر أكثر امتلاءً لوجه أكثر شباباً وحيوية.

الشد بالخيوط – هو إجراء غير جراحي يتم باستخدام درز ناتئة لشد بشرة الوجه والرقبة. ويتميز هذا الإجراء بعدم وجود أي غرز وقابلية أسرع للتعافي وتكون تكلفته أقل بكثير من الجراحات التجميلية.

البلازما الغنية بالصفائح الدموية أو PRP – تعرف باسم إجراء شد الوجه للتمتع بحيوية مصاص الدماء (Vampire Facelift) لما تتمتع به هذه الشخصية الخيالية من مظهر يتميز بالشباب والحيوية، إذ يبدأ هذا الإجراء بسحب عينة دم واستخلاص البلازما الغنية بالصفائح الدموية في المختبر، ثم يتم حقن البلازما التي تتميز بفوائد كثيرة منها إخفاء الهالات السوداء تحت العينين والتجاعيد وتصبغ البشرة المفرط والندبات الناتجة عن حب الشباب وتجديد مظهر البشرة وعلاج تساقط الشعر أو خفته.

الميزوثيرابي: إجراء تجميلي يتم من خلاله حقن كميات قليلة من الفيتامينات والمعادن إلى داخل البشرة لإزالة التجاعيد وإصلاح البشرة التالفة بسبب أشعة الشمس وتجديد مظهرها.
الوخز بالإبر الدقيقة (Microneedling) – هو إجراء غير جراحي يتم خلاله توزيع ترددات لاسلكية يتم إدخالها إلى البشرة باستخدام إبر صغيرة لتحفيز إنتاج الكولاجين الذي يكسب البشرة مظهراً مرناً وأكثر شباباً.

التقشير الكيميائي – هو إجراء يتم خلاله استخدام مواد كيميائية لتقشير الطبقة الخارجية من البشرة (يمكن تقشير طبقات أعمق على حسب نوع التقشير المتبع) للحصول على طبقة جديدة من البشرة. وللتعرف على أنواع التقشير الآمنة والأفضل لكِ، يرجى الاطلاع على القسم الخاص بالتقشير على موقعنا الإلكتروني.

شد الوجه والبشرة دون جراحة – ألثيرابي® هو الإجراء الأول من نوعه لشد الوجه والرقبة دون جراحة. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة صفحة ألثيرابي® الخاصة بنا.

الوقت من ذهب والوقت الحالي هو الوقت المناسب

ليس هناك وقت مناسب لبدء إجراءات مقاومة علامات تقدم البشرة في السن، فكلما كان ذلك مبكراً كان أفضل، ولكن أفضل سن لبدء هذه الإجراءات هو العشرينيات. ويرجع ذلك إلى تغير البيئة من حولنا والتوسع في استخدام وسائل التقنية (مثل الحاسوب والحاسوب المحمول والهاتف المتحرك) وهو ما يجعلنا أكثر عرضة للإصابة بعلامات تقدم البشرة في السن في سن مبكرة. لذلك عليكِ اليوم أن تجدي طبيب جلدية في مكان قريب وإدخال أساليب طب الجلدية التجميلي في نظام مقاومة علامات تقدم السن الخاص بكِ، مع ضرورة التأكد من اختيار طبيب تجميل وأخصائي للعناية بالبشرة محترف.
بادري بحجز موعد مع أطباء الجلدية والتجميل وأخصائيي العناية بالبشرة المعتمدين من هيئة الصحة – أبوظبي وهيئة الصحة بدبي ووزارة الصحة ووقاية المجتمع.

Six skin care tips and the right anti-aging techniques

How important is skin care not only to women but also with men? The skin is the largest organ of the body and actually covers our entire body. There is a purpose why it is covering our body and that is to protect our internal organs from infections. That is why it is important that we take care of our skin. Healthy skin also makes one look and feel young. This  mindset affects one’s entire well being ,thus, promoting good health.

Six skin care tips from the experts

Proper skin care  promotes healthy skin. Here are six basic skin care routine from the experts:

  1. Follow this skin care routine daily: cleanser, toner, serum and moisturizer. Serum is a very good skin smoothener and makes the skin bouncy. Moisturizer seals and locks all these in your skin.
  2. In an arid and dry country like UAE it is a must to use sunscreen to protect our skin from the rays of the sun. UVA rays can penetrate through windows like inside cars. Fluorescent light bulbs emits low levels UVA light. Replace your moistuirzer in the morning and use SPF cream instead. Choose SPF creams  that has moisturizers to avoid drying up in the daytime. Use moisturizers at night.
  3. The hands shows the most obvious signs of aging. Always carry hand cream in your bag and to apply most especially after washing your hands.
  4. Don’t forget moisturizing and protecting your lips. Always carry lip balm with moisturizers with you to make it always smooth and supple.
  5. The eyes also shows visible aging. Use an eye serum and apply it like ironing out wrinkles from your clothes. Veritcal strokes and then horizontal. Under the eye, hold the skin taut and apply in zigzag strokes.
  6. Hydrate and retreat 8-8 rule of thumb. Drink at least 8 glasses of water and sleep at least 8 hours at night.

However, today free radicals are everywhere and the issues around our ozone layer, basic skin care is not evnough. It needs to be supplemented by science and technology.

Cosmetology is a professional practice of beautifying the skin, hair and the face. It is practiced either by a cosmetics doctor or a certified skin specialist.

Anti-aging techniques and procedures

Cosmetic dermatology services are offered in many hospitals and clinics in Abu Dhabi, Dubai and Sharjah. Anti-aging procedures requires maintenance and regular visits to maximize the benefits of cosmetic dermatology. Find a dermatologist near you to make it easy for you to visit your cosmetics doctor regularly.

proper skin care tips and anti-aging

These are some anti-aging procedures that can supplement your skin care routines and can delay aging:

 

  1. Botox ™ and fillers – Botox ™ is an injectable drug that reduce fine wrinkles and lifts parts of the face such as the brows, eyes and even the neck. Fillers are also injectable drugs use to smoothen  the skin and remove visible scars. The fillers makes the eyes, nose, neck ,  chin and lips puffed up for a more youthful face.

 

  1. Thread lifting – is a non-surgical procedure that uses barbed sutures to lift the skin under the face and neck. Absolutely no stiches, heals faster and definetly costs less than plastic surgery.

 

  1. Platelet-Rich Plasma or PRP – more famously known as the vampire face lift. Because the fictional creature is forever young and sexy. The procedure begins with drawing your own blood samples and extracting platelet –rich plasma from a laboratory. These platelets are then injected. PRP is extremely beneficial for  removing dark circles under the eye, wrinkles, hyper-pigmentation,  acne scars, rejuvenates the skin and treats hair loss or thining.

 

  1. Mesotherapy – is a cosmetology procedure that injects tiny vitamins and minerals in the skin to remove wrinkles, repair sun-damage skin and rejuvenates skin.

 

  1. Microneedling – is a non-surgical procedure that distributes radio frequency (RF) incorporated through tiny needles to induce collagen production. Collagen makes the skin elastic and youthful.

 

  1. Chemical Peeling – is a procedure that uses chemical to peel the outer layer (can be deeper depends on the type of peeling) to unveil new skin. To know what are the safe and the best for you, please see our Peeling section of this website.

 

  1. Non-surgical face lifting and skin tightening – Ultheraphy® is the first procedure of its kind which is non-surgical face and neck lift. Visit our Ultheraphy® page for more information.

Time is gold now is the time

There is no right time to start anti-aging the earlier the better. Best to start in your twenties. This is due to the changing environment and our  use of technology (computers, laptops, mobile phones) makes us prone to early aging. Find a dermatologist near you today and include cosmetic dermatology in your anti-aging technique. But be sure that you select only the qualified cosmetic doctor and skin specialist.

Book and appointment with any of our HAAD, DHA and MOH certified cosmetics dermatologist and skin specialists today.

 

ما هو العلاج الطبيعي؟

العلاج الطبيعي أو ما كان يعرف من قبل بالمعالجة الفيزيائية هو نوع من أنواع العلاج الذي يهدف إلى شفاء حالات العجز البدني ويعزز وظائف الحركة للعضلات والمفاصل التالفة كعلاج بديل، كما يشمل العلاج الطبيعي إدارة الألم من خلال حركات ميكانيكية واستراتيجيات أخرى تركز على قيام المريض بمجموعة من الحركات والأنشطة التي تسرع عملية إعادة التأهيل. ويضمن مجال العلاج الطبيعي أن الشخص الذي يعاني من أي إصابة أو خضع لعملية جراحية في العضلات و/أو المفاصل يعود إلى ممارسة حياته بشكلٍ طبيعي، وذلك بمساعدة الخبراء في هذا المجال الذين يعرفون باسم أخصائيي العلاج الطبيعي أو أخصائيي المعالجة الفيزيائية.

وعلى الرغم من أن العلاج الطبيعي أصبح علاجاً بديلاً للكثير من الأمراض، إلا أن ذلك لا يعني أن العلاج الطبيعي هو معالجة بديلة للطب بل إنه علم إكلينيكي في مجال الصحة. ويدرس أخصائيو العلاج الطبيعي علم التشريح البشري وعلم وظائف الأعضاء وعلم الأعصاب لتتوفر لديهم بذلك المعرفة اللازمة لتقديم أساليب العلاج الطبيعي للمرضى دون تعريض أجسامهم لأي نوع من الضرر قد يسببه شخص غير متخصص. ويعد العلاج الطبيعي مجالاً حيوياً ولكن ينظر إليه أحياناً كمجال مقتصر على الإصابات الرياضية، كما أنه لا يركز على معالجة كبار السن الذين يعانون من ضعف الحركة. ويقدم أخصائيو العلاج الطبيعي مجموعة متنوعة من الخدمات منها إدارة الألم وزيادة المرونة وغيرها من خدمات تحسين حركة الجسم للأشخاص في شتى مجالات الحياة، كما يوفرون علاجاً بديلاً في المستشفيات ويدركون أن العلاج الطبيعي مجال علمي مميز وليس مجرد موضوع هامشي في علوم الطب. ومن المجالات الأخرى التي ثبتت فيها أهمية جلسات إدارة الألم والعلاج الطبيعي مساعدة الأشخاص العاملين في التخلص من الآلام والإصابات والاضطرابات التي عادةً ما يصابون بها نتيجة للأنشطة الروتينية اليومية ومنها تيبس الرقبة وزيادة الضغط على المفاصل وآلام الظهر وغيرها من المشكلات الأخرى حسب طبيعة عمل المريض. (فيهمان وآخرون، 2014).

وقد شهد مجال العلاج الطبيعي تطوراً كبيراً خلال السنوات الأخيرة، ما أدى إلى تغيير النظرة إليه الآن مقارنةُ بما سبق. فالآن يُقبل العلاج الطبيعي كعلاج بديل للأدوية المعالجة للمشكلات الروتينية وإدارة الألم والأمراض التي تصيب العضلات والمفاصل، في حين أن المرضى والأطباء كانوا معتادين من قبل على استخدام ووصف أدوية وأقراص لمشكلات العضلات والمفاصل. ولكن لم يعد ذلك هو الحل بعد الآن، فالآن يمكنك الاستعانة بالخدمات التي يقدمها أخصائيو العلاج الطبيعي لعلاج بعض الحالات البدنية الخطيرة، بما في ذلك الربو وآلام الظهر والشلل الدماغي والتهاب المفاصل، إذ يعمل أخصائيو العلاج الطبيعي على تعليم المرضى كيفية التنفس بهدوء بحيث يتمكنوا من السيطرة على مشكلة الربو إلى أقصى حد. ويجوز علاج آلام الظهر بالعلاج اليدوي من خلال التمارين التي تحفز حركة العمود الفقري والعضلات وتساعد المريض في استعادة قدرته الطبيعية على الحركة. أما الشلل الدماغي فيتم علاجه عن طريق مساعدة المريض في أن يصبح مستقل بدنياً من خلال تحسين حركته. ويعد علاج المفاصل أحد الأمراض التي يمكن معالجتها بالعلاج الطبيعي وذلك من خلال تقوية المفاصل المصابة وتحريكها (نوردكفيست، 2014). ويجب عدم فهم العلاج البديل بشكلٍ خاطئ ولا يجب أن يفكر المريض أن العلاج الطبيعي خيار يأتي في الدرجة الثانية أو الثالثة أو خيار أخير وليس خيار أول. فقد ساهمت التطورات في منهج العلاج الطبيعي في أن أصبح هذا العلاج البديل نظام معالجة مفضل لمعظم الأمراض الشائعة والتي كان بعضها من المستحيل علاجه مثل الربو.

نجح هذا الفرع من علوم الصحة الإكلينيكية الذي يعرف باسم العلاج الطبيعي (والمعروف بشكلٍ عام كبديل للأدوية) في علاج الكثير من الأمراض، لذلك يجب أن يعترف منتقدوه أنه وصل إلى مرحلة من التطور تزيل جميع الاعتقادات الخاطئة وتدفع الناس إلى البدء في أخذ هذه المهنة وأسلوب العلاج على محمل الجد. فالعلاج الطبيعي يقدم الكثير من الخدمات ويساهم في جعل حياتك خالية من الآلام من خلال إدارة الألم، ويعمل أخصائيو العلاج الطبيعي على مساعدتك في التحرك بحرية والتعافي من أي حوادث كان من الممكن أن تجعل حياتك صعبة ومؤلمة. ويقوم خبراء العلاج الطبيعي في نفس الوقت بدور الأخصائيين النفسيين إذ يقومون بتحفيز وتشجيع المرضى على النهوض لبدء حياة طبيعية مرة أخرى وخلال وقت أسرع من المتوقع. لذلك لا تستسلم أبداً للاكتئاب وحاول من جديد، فنحن هنا لنضعك على المسار الصحيح ونجعلك تشعر بالقوة. هيا بنا نجعل حياتنا نعمة مليئة بالصحة واللياقة البدنية وخالية من الألم. إذا وجدتم صعوبة في الحركة بادروا بالاتصال بنا لجلسات العلاج الطبيعي التي تساعدكم في استعادة القدرة على الحركة مع أخصائيي العلاج الطبيعي المعتمدين لدينا.

 

 

 

المراجع

نوردكفيست، ك. (2014). مقال بعنوان “ما هو العلاج الطبيعي؟ ما هو دور أخصائي العلاج الطبيعي؟” من موقع ميديكال نيوز توداي. تم استرجاعه في 5 مارس 2017 من على http://www.medicalnewstoday.com/articles/160645.php

فيهمان م.، فايزي د.، براهلر إ.، رايشيل ج.، كلاسين ج.، باوم ب. (2014). استخدام الطب التكميلي/ البديل والعلاج الطبيعي مع المرضى الألمان المصابين بخلل التوتر الرقبي. موسوعة Basal Ganglia، 4(2)، 55-59.

What is Physiotherapy?

Physiotherapy or before was physical therapy is a treatment which the aim is providing a remedy for a physical impairment. It also promotes the mobility functions of the damaged muscles and joint as an alternative cure. As well as, involves pain management through mechanical movements and other strategies to indulge a patient in a combination of movements and activities that speed up the process of rehabilitation. Physiotherapy is a field which ensures that a person who has suffered any muscle and/or joint injury or operation, gets back to a normal lifestyle. Through the help of the experts in this field known as, physiotherapists or the physical therapists.

Although physiotherapy has become an alternative cure for many diseases, it does not infer that physical therapy is just an alternative treatment to medicine. Instead, physical therapy is a clinical science in the health field. The physiotherapists get an education of human anatomy, physiology and also neuroscience. This is to make themselves equipped to provide the patients with the physical therapies without endangering their bodies to any sort of damage a layman would do. Physiotherapy is a dynamic field but it is often perceived as only limited to sports-related injuries. Also, it is not only about treating old people who do not mobilize that much. Physical therapists provide many services like pain management, flexibility, and other enhancements. For people from any field of life. Physiotherapists provide an alternative cure in the hospitals and keep in mind that it is a proper scientific field. And not just a sidelined subject in medicines. Another area in which the pain management and physical therapy sessions prove to be very useful is relieving the working people from the pains, injuries, and disorders. That they usually develop due to the routine stuff they do daily. It may include stiff necks, over pressurized joints, backache and many other problems depending on the nature of job and work of the patient. (Viehmann et. al, 2014).

Physiotherapy field has evolved in the recent past and the way it is now looked at is way different than before. Now, physiotherapy is accepted to be an alternative cure to the medications for the routine problems, pain management and diseases of muscles and joints. It has been a trend to people and the doctors to use and prescribe medicines and pills for the muscles and joints’ problems. This is not the trend anymore. Now you can hire the services of physiotherapists to cure some major physical conditions. Physiotherapists can treat including asthma, back pain, cerebral palsy, and arthritis. Physiotherapists teach the patients how to breathe in a relaxed manner so that the asthma problem is controlled at the maximum. Back pain may be cured through manual therapy through exercises that mobilize the backbone and muscles. These exercises bring the patient back to the normal ability to mobilize. Cerebral Palsy is cured by making the patient physically dependent by enhancing the mobility of the patient. Arthritis is one of the diseases that is also treated through physiotherapy. It is done by strengthening and mobilizing the affected joints. (Nordqvist, 2014). The alternative cure should not be misconceived and one must not think that physiotherapy is a second or third-grade option.  Or as a last choice, rather as a first option. The advancements in the curriculum in the field of physiotherapy has made this alternative cure to become a preferred treatment routine for most of the common diseases. Some of these diseases were never considered to be possible such as asthma.

This field of clinical health science called physiotherapy (commonly known as an alternative to medication) has cured many diseases. The critics must admit that this field has evolved to a scale where all the misconceptions should be removed and people must start taking this profession and treatment seriously. It provides so many services and makes your life pain free from its pain management. Physiotherapy enables you to move freely and recover from any incidents which might have made your life difficult and painful. Physical therapy experts are also psychologists as they also have to motivate and encourage the patients to get up and start a normal life again and sooner than expected. So, do not feel depressed and pull your socks, we are here to take you to the right path and make you feel strong. Let us make this life a healthy, fit and pain-free blessing for all of us. Folks, finding difficult to move, get into the groove and contact us for physiotherapy sessions and get mobilized through our certified physiotherapists.

 

 

 

References

Nordqvist, C. (2014). What is physical therapy (physiotherapy)? What does a physical therapist (physiotherapist) do? Medical News Today. Retrieved 5 March 2017, from http://www.medicalnewstoday.com/articles/160645.php

Viehmann, M., Weise, D., Brähler, E., Reichel, G., Classen, J., & Baum, P. (2014). Complementary/alternative medicine and physiotherapy usage in German cervical dystonia patients. Basal Ganglia4(2), 55-59.

 

ما هي معالجة القناة الجذرية ؟

يُعرف التهاب اللب في مجال طب الأسنان بأنه ألم بالأسنان يتم التعامل معه بإجراء علاجي، واللب هو في الواقع منطقة بالأسنان تمثل الممر الذي تستخدمه الأعصاب لتوصيل العناصر الغذائية إلى الأسنان. ويكمن دور هذه العناصر الغذائية في الحفاظ على صحة الأسنان وقوتها. وما يحدث مع مرور الوقت خصوصًا مع ميل بعض الأشخاص إلى إهمال أسنانهم أن التسوس ينتشر في منطقة القناة الجذرية، مما يؤدي في النهاية إلى تسوس الأسنان. ويكون علاج القناة الجذرية بإزالة التسوس، وبعد تنظيف القناة وإعادة تشكيلها، ثم يتم حشوها بمادة تُدعى “الكوتابركا”. ويتم استعادة السن بعد حشو المنطقة المصابة وتركيب التاج (الطربوش).

وفي لغة أطباء الأسنان، يُطلق على علاج القناة الجذرية اسم المعالجة اللبية التي تجدد مفاهيم الرعاية بالأسنان. وتتكون منطقة القناة الجذرية من اللب في الداخل وهو عبارة عن نسيج ناعم يقع أسفل العاج الصلب والقشرة الخارجية للمينا البيضاء. ويحتوي اللب على الأعصاب والأنسجة الضامة والأوعية الدموية، ولذلك فإنها تعتبر المنطقة الأهم للتأكد من مدى صحة الأسنان وقوتها. وفي حالة إصابة هذه المنطقة، يتراكم التسوس حيث تنمو البكتريا المسببة لألم الأسنان (رودا، 2013). وفي الآونة الأخيرة، أصبحت علاجات القناة الجذرية المتبعة في إمارة أبوظبي أكثر بساطة وغير مسببة لأي ألم وذلك بفضل التقدم التكنولوجي. فيما أصبحت وظيفة طبيب الأسنان غاية في السهولة وأكثر فاعلية، خاصةً مع تقليص نسبة الأخطاء البشرية وزيادة كفاءة الأطباء إلى حدٍ كبير.

نلقِ الآن نظرة على مدى أهمية علاج القناة الجذرية في مقابل البدائل الأخرى المستخدمة في هذه الحالة ومن بينها خلع السن المصاب. ويعد علاج القناة الجذرية هو العلاج الأول المتبع في مجال رعاية الإسنان ويهدف لحماية السن المتأثر بالتسوس والمسبب للشعور بألم لا يحتمل. ويتمتع علاج القناة الجذرية بأهمية بالغة، خاصةً لأنه يحافظ على سلامة الأسنان في حالتها الطبيعية ويحميها من أي إصابات مستقبلية وأي احتمالات لتراكم التسوس. وهناك مزايا عديدة للاحتفاظ بالسن الطبيعي؛ بعضها تجميلي والبعض الآخر صحي، وهذا في النهاية ما يدفعنا إلى استخدام علاج القناة الجذرية عوضًا عن البدائل الطبية الأخرى ومنها خلع السن على سبيل المثال.

 

ويأتي على رأس هذه المزايا أن السن الطبيعي يعطي مظهرًا طبيعيًا للأسنان وابتسامة حقيقية لا يمكن للسن أو التجويف الاصطناعي منحها. وثانيًا، بعد الانتهاء من علاج القناة الجذرية، يستطيع المريض مضغ الطعام بصورة طبيعية وبالقوة ذاتها. لكن عند خلع السن الطبيعي وتركيب سن اصطناعي محله، فإن قدرة المريض على المضغ وقوة الأسنان لا تصبح كما كانت أبدًا. صحيحٌ أن علاج القناة الجذرية يبدو مكلفًا قليلًا أكثر من الخلع، لكنه يظل الحل الأوفر مقارنة بالعلاجات الطبية المستقبلية التي تحتاجها بعد تركيب السن الاصطناعي (وود، 2016).

عادة ما يفضل أطباء الأسنان منطقة القناة الجذرية ويعتبرونها الحل الأفضل للتعامل مع السن المُصاب حيث يتراكم التسوس في منطقة القناة الجذرية لهذا السن. وعوضًا عن الألم الذي يسببه هذا التسوس، فإنه في الحقيقة يعمل أيضًا على إعاقة عمل الأعصاب والحيلولة دون وصول الغذاء، وهو ما يبقي الأسنان في صحة جيدة. لذا يوصى في مثل هذه الحالة باتباع إجراء القناة الجذرية، كما يشدد الأطباء بعدم اللجوء إلى أي إجراء قصير المدى باعتباره إجراءً بديلاً؛ فالإجراءات الأخرى قد تكون أقل تكلفة ولكنها لا تقدم رعاية طويلة المدى وتستمر إلى الأبد كتلك التي يقدمها إجراء القناة الجذرية.

تسير أبوظبي على خطى دول العالم أجمع نحو تخليص المنطقة من آلام الأسنان ومساعدة مواطنيها على الاحتفاظ بأسنانهم الأصلية الطبيعية وذلك باتباع برامج صحية حديثة وخالية من الألم وينفذها أطباء معتمدون.

يتمتع أطباء الأسنان في إمارة أبوظبي بالمستوى ذاته من الكفاءة والخبرة الذي يتمتع به الأطباء الساعون لخدمة الإنسانية حول العالم؛ فأبوظبي تقدم الآن المستوى ذاته من الجودة ومعايير الرعاية الصحية للأشخاص الذين يعانون من أي مشكلات بأسنانهم أو لديهم استفسارات بهذا الشأن، ومن ثم يسعون إلى استشارة طبيب كفء. ولا حاجة لهم للسفر إلى الخارج الآن؛ فأفضل أطباء الأسنان في العالم قد أصبحوا على عتبة أبوابهم مع اتخاذ الاحتياطات المتبعة وتوفير المعدات الحديثة المستخدمة في أي مكان آخر في العالم. كما يتم الآن اتباع الأساليب الحديثة لإجراء معالجة القناة الجذرية، فضلًا عن توفير أحدث التقنيات والمعدات، مما يضع إمارة أبوظبي على مصاف دول العالم من حيث جودة المرافق الطبية والعناية بالأسنان، والتي تكون متاحة لمواطني أبوظبي وسكان المناطق المحيطة والإمارات المجاورة.

لقد كانت زيارة طبيب الأسنان كابوسًا فيما مضى نظرًا لاتباع إجراءات مؤلمة في إطار الرعاية بصحة الأسنان، لكن الآن الوضع قد اختلف نحو الأفضل، خاصة مع توفير وسائل تخديرية حديثة لأطباء الأسنان إلى جانب عدد من التطويرات الأخرى التي ستجعل الألم شيئًا من الماضي. كما إن الإجراءات الجراحية قد أصبحت أكثر بساطة بعد تعزيز قدرات أطباء الأسنان وخبراتهم بإمارة أبوظبي، لذا لا داع للشعور بالخوف إذا ما اقترح الطبيب إجراء علاج القناة الجذرية. ولا داع للخوف أيضًا من الشعور بالألم، بل احرص على الاستفادة من خبرات أطباء الأسنان المعتمدين من هيئة الصحة بأبوظبي وهيئة الصحة بدبي. كل ما تحتاجه هو تحديد موعد للإجراءات الطبية، ومن ثم يمكنك العودة إلى حياة بلا آلام.

المراجع

ر. رودا (2013). دليل تفصيلي لمعالجة القناة الجذرية. موقع Deardoctor.com. مأخوذ بتاريخ 5 مارس 2017 من http://www.deardoctor.com/articles/root-canal-treatment-step-by-step/
د. وود (2016). القناة الجذرية – أهمية الحفاظ على السن. موقع Phoenixendodontist.com. مأخوذ بتاريخ 6 مارس 2017 من http://www.phoenixendodontist.com/blog/importance-of-saving-the-tooth

root canal abu dhabi

What is root canal?

Pulpitis, famously known as a toothache treatment procedure in dental care field, is actually a place in the tooth region which is the passage through which the nerves supply the nutrients to the tooth. These nutrients are responsible for keeping the tooth healthy and strong. What actually happens is that with time and careless attitude of a person, decay spreads up in the root canal area which eventually results into a toothache. A root canal treatment is carried out to remove the decay and after cleaning up and shaping the root canal area and  filling material called gutta-percha is filled in the canal.  The tooth is restored by filling the defected and crown placement.

In terms of the dentists, the root canal is called as an endodontic treatment which revitalizes dental care. The root canal area contains a pulp deep within, which is a soft tissue placed under the hard dentin and the outermost layer of the white enamel. This pulp actually contains the nerves, connective tissues, and the blood vessels. Therefore, this is the most important area for assuring the tooth’s health and strength. When the area gets affected, decay is stored in which bacteria are grown which causes a toothache (Roda, 2013). Recently, the root canal treatments in Abu Dhabi have become pain-free and have been simplified by technological advancements. The jobs of Dentists have become very easy and more effective as the human errors have been reduced and dentists’ efficiency has been increased a great deal.

root canal abu dhabi

Let us now have a look now at the importance of root canal treatment in comparison to other alternatives such as extracting the affected tooth. A root canal is a primary treatment for the dental care and protection the tooth which has been contaminated with decay and causes an unbearable toothache. The importance of root canal treatment is a lot as it keeps the natural truth intact and protects it from future infections and decay gathering. The advantages of keeping the natural tooth are many in number and they range from cosmetic benefits to medical reasons why one should prefer going through a root canal treatment rather than other dental care alternatives such as extraction of the tooth. First of all, the natural tooth gives you the natural look and smile which the artificial tooth or the cavity cannot offer. Secondly, after root canal treatment a patient can keep on chewing the things naturally and can exert same force. On the other hand, after getting the natural tooth removed, and an artificial tooth fixed in at the empty place, the strength and chewing ability do not remain the same. Despite being a little expensive treatment than the extraction, a root canal is still a lot cheaper than rest of the future dental care treatments which are needed after getting the artificial tooth fixed in (Wood, 2016).

A root canal is a preferable and the only best solution for dentists to treat the affected tooth in which decay gets stored in the root canal area of a tooth. As it not only causes pain but actually blocks the nerves and food supplies which keep the teeth healthy, it is very recommendable dental care procedure which dentists suggest should not be replaced by any short termed procedure used as an alternative procedure. The other procedures may seem cheaper but do not offer a long-term and permanent solution as root canal does. Just like the rest of the world, Abu Dhabi is also moving in the direction of making the region toothache-free and helping people to retain their original and natural teeth with the help of modern and pain-free dental care program carried out by certified dentists.

The dentists in Abu Dhabi are now equally competent and experienced as the rest of the world’s dentists serving humanity. Abu Dhabi now offers same quality and standard of dental care to the people who have any kind of dental problem or query and are seeking to meet a competent dentist. There is no need for them to go outside, the worlds’ best dental surgeons are now at the doorstep with the same vigilance and modern equipment one can find anywhere in the world. The modern techniques and ways to do a root canal are now being adapted and the state of the art technology and equipment now enable Abu Dhabi to compete with the rest of the world in the quality of the medical and dental facilities available to the people of Abu Dhabi and the surrounding and nearby states. Dentists might sound like a nightmare to people in the past due to the painful procedures of dental care, but now things have improved and dentists have been provided with modern anesthesia and other advancements due to which pain has got out of the question. The surgeries have also been simplified by the increasing ability and experience of dentists of Abu Dhabi, therefore there is no need to be afraid if your dentists have suggested you a root canal treatment. So, don’t be afraid of pain and get the gain from our HAAD and DHA certified dentists at Abu Dhabi by getting the appointment for dental procedures and get back to your pain-free life.

References

Roda, R. (2013). A Step-By-Step Guide To Root Canal Treatment. Deardoctor.com. Retrieved 5 March 2017, from http://www.deardoctor.com/articles/root-canal-treatment-step-by-step/

Wood, D. (2016). Root Canal | Importance of Saving the Tooth. Phoenixendodontist.com. Retrieved 6 March 2017, from http://www.phoenixendodontist.com/blog/importance-of-saving-the-tooth